MEDiC-Studierende und Klinikum übergeben Spendenscheck ans DRK

| Datum: Freitag, den 17.03.2023 um 14:44 Uhr

Einen symbolischen Scheck über 2.750 Euro haben die MEDiC-Studierenden und das Klinikum Chemnitz am 17. März an den Vorstand des Chemnitzer Kreisverbandes des Deutschen Roten Kreuzes (DRK) übergeben. Die Spende soll das DRK zur Unterstützung der Überlebenden des Erdbebens in der Türkei und Syrien am 6. Februar einsetzen. Nach dem großen Beben hatten die Studierenden des Modellstudiengangs MEDiC spontan 250 Euro zusammengetragen. „Wir sind erschüttert über die hohe Anzahl an Verstorbenen und Leidtragenden. Uns hat das Leid der Überlebenden stark berührt – als Menschen und als angehende Mediziner. “, sagte Fulya Aylin Schmitz vom Fachschaftsrat MEDiC. Um die Initiative der MEDiC-Studierenden zu würdigen, hat die Geschäftsführung des Klinikum Chemnitz den Betrag verzehnfacht.

„Wir sind sehr dankbar für die Zuwendung“, sagte Vorstandsvorsitzender des DRK Kreisverbandes Chemnitz e.V., Pierre Bartsch „Die Folgen des Erdbebens werden die Menschen in der Region noch lange zu tragen haben. Da ist es gut, wenn uns auch weiterhin Geld zur Verfügung steht, um vor Ort konkret helfen zu können.“

17 Martta Chemnitz kliniği ve MEDiC tıp fakültesi öğrencileri Alman Kızılhaç (DRK) Chemnitz Bölge temsilciliğine sembolik olarak 2.750 euro tutarında bir çeki bağış olarak sunmuştur. Alman Kızılhaç örgütü (DRK) yapılan bu bağışı 6. Şubat 2023'te Türkiye ve Suriye'de meydana gelen depremde hayatta kalan depremzedelerin yararına kullanacak. Türkiye ve Suriye'de meydana gelen bu büyük deprem felaketinden sonra Chemnitz-Dresden tıp fakültesinde öğrenim gören MEDiC tıp fakültesi öğrencileri kendi aralarında depremzedelere yardım amaçlı 250 euro toplamışlardır. MEDiC tıp fakültesi öğrenci konseyi üyelerinden Fulya Aylin Schmitz, "Depremden kurtulan milyonlarca insanın çaresizlik ve acılarına başta insan ve de geleceğin hekim adayları olarak gönülden ortak oluyoruz" dedi. Ayrıca depremde hayatını kaybedenlerin ve geride kalan acılı, mağdur insanların sayıca çokluğunun kendilerini inanılmaz sarstığını belirtti.

Chemnitz kliniği Genel Müdürlüğü tıp fakültesi öğrencilerinin bu girişimini takdire değer buldu ve aralarında deprem bağışı olarak topladıkları parayı ona katladı. Alman Kızılhaç (DRK) Bölge temsilciliğinden Sayın Pierre Bartsch toplanan bağıştan dolayı minnettarlıklarını dile getirdi. Ayrıca deprem bölgelerinde hayatta kalan depremzedelerin çekilen mağduriyet ve sıkıntılarla maalesef uzun bir süre daha yaşamak zorunda olduklarından dolayı bölgeye finansal  yardımların sürdürülmesi inancında olduğunu sözlerine ekledi.